„dm топ 10“: Българката харчи над 40% повече за по-висок клас грим

Хитови червила с дълготраен матиращ ефект са новият фаворит на дамите

София, 18 октомври 2018 г. dm България отчете рекорден оборот от над 132 милиона лева за финансовата година 01.10.2017–30.09.2018 г., което е ръст от 19% спрямо предходния отчетен период. Компанията завърши финансовата година със 73 филиала в 25 града, а броят на служителите е близо 650. За последната година бяха направени и инвестиции в размер на4.5 милиона лева за разширяване и обновяване на магазини и обучение на служители.

Отличните финансови резултати се дължат на все по-нарастващата популярност на бизнес модела на dm, който предлага бързо и удобно пазаруване на над 14 000 продуктаи компетентна консултация. Доказателство за това, че хората все по-често избират специализираните магазини на dm за покупка на козметика, продукти за дома, бебето, био и натурални продукти и други, са данните за продажбите на компанията. През периода 01.10.2017–30.09.2018 г. бяха закупени над 30 милиона артикула, което е с 5 милиона повече в сравнение с миналата година.

През последната година българката харчи средно 40% повече за по-висок клас грим за любимите си продукти от четирите основни категории – спирали за мигли, грим и кремове за лице и червила, в сравнение с миналата година. Това показва новото издание на класацията „dm топ 10“ за периода 01 октомври 2017 г. – 30 септември 2018г.

Най-голяма разлика в цената се наблюдава в категория „Червила и гланц за устни“, в която победителят е на цена 11-15 лева, докато победителят от миналогодишното издание е бил на цена 4-6 лева, което означава, че дамите все по-често купуват по-луксозни червила в сравнение с периода октомври 2016 г.-септември 2017 г. През последните 12 месеца българките са купували и високостойностни спирали за мигли. Най-продаваният в стойност продукт в магазините на dm България тази година е на цена 17-23 лева, което е средно с 5 лева повече в сравнение с победителя от миналата година. При грима за лице също се наблюдава повишен интерес към премиум продукти, като най-търсен е бил фон дьо тен на цена 10-15 лева. Тази тенденция продължава и в категория „Основна грижа за лицето“, в която победителят е по-висок клас дневен крем против бръчки на цена 10-13 лева.

Именно повишеният интерес към по-висок клас продукти е довел до разлика от 40% на стойността на четирите най-купувани основни козметични артикула за ежедневния грим, които са на 1-о, 4-о, 5-о и 7-о място в класацията. Това показва, че стандартът на живот се покачва и дамите в България отделят повече средства за красотата си и купуват по-луксозни гримове. Друга водеща тенденция е, че те все по-често пазаруват в специализирани магазини за дрогерийни стоки и оценяват високо модела на dm, който им предлага огромно разнообразие от над 14 000 продукта, бързо и удобно пазаруване в уютни и просторни магазини и консултация от добре обучен дрогерист. Доказателство за това е двуцифреният ръст на всички категории в топ 10, достигащ при някои от тях до над 20% на годишна база. През финансовата година са продадени над 5 милиона повече продукта от цялото портфолио, в сравнение с миналата година.

Българката вече ползва шампоан с глина

През миналата година стандартният шампоан е отстъпил мястото си на специален продукт за подхранване на косъма. Победителят в тази категория съдържа няколко специални вида глина за мазни корени и сухи краища. Нарастващата популярност на шампоани с естествени съставки показва, че дамите у нас обръщат все по-голямо внимание на качествената грижа за косата и прилагат най-модерните и иновативни продукти. Това се вижда и в засилващата се тенденция за завръщане към природата, която намира своето отражение във всички аспекти на козметиката. Този тренд е подкрепен и от големите международни производители, които предлагат все повече продукти с естествени съставки.

Стремежът към максимална естественост се забелязва и при боите за коса. В периода 01 октомври 2017 г. – 30 септември 2018 г. най-желаният цвят от дамите е бил „Естествено кафяво“. Много важно е и боята да предпазва косата и затова изборът на българките е крем боя с подхранващи съставки и три нива на защита на косъма – преди, по време и след боядисването. Така, комбинирайки шампоан с глини и висококачествена боя, всяка дама може да има блестяща и здрава коса.

Спиралата за мигли с комбинирано действие – за обем и удължаване на миглите, оглавява класацията „dm топ 10“ за втора поредна година. Това означава, че е продуктът, който е реализирал най-голям дял от оборота на компанията. Разликата между предишното и настоящото издание е, че българките вече купуват спирали от по-висок клас на цена 17-23 лева, докато година по-рано, най-популярните спирали са стрували 14-16 лева. Това е поредно доказателство, че премиум козметиката става все по-достъпна и взема все по-голям пазарен дял.

Ослепителният вид на дамите се допълва и от по-висок клас грим и крем. Победителят в категория „Грим за лице“ е фон дьо тен в цвят „Златно бежово“ за свеж, младежки вид на кожата, на цена 10-15 лева. Дискретният блясък на най-предпочитания фон дьо тен е близък до оттенъка на много типове кожа и това е поредното доказателство, че българката все повече предпочита максимално естествен, ненатрапчив грим.

При кремовете за лице най-харесваният продукт е дневен крем против бръчки за 10-13 лева, който подмладява кожата и възстановява нейната еластичност. Повишеното търсене на премиум кремове за лице показва, че българката е преодоляла модното увлечение по ампулите с лифтинг ефект, които са били №1 в категорията в предишното издание и предпочита доказани, „класически“ продукти.

Дамите дават 15 лева за матово дълготрайно червило

В периода 01 октомври 2017 г. – 01 ноември 2018 г. най-значителна промяна в търсенето и цената е отчетена при червилата и гланцовете за устни. Най-купуваният продукт от тази категория e течно червило от висок клас, което придава зашеметяващ матов ефект и омекотява и подхранва устните, на цена 11-15 лева. Продължава интересът на дамите към матовите цветове, докато преди 2-3 години хит са били ярките червила с гланц ефект.

През последната година българките са променили предпочитанията си и по отношение на типа червила. Най-често те са търсили дълготрайно червило, с което да имат зашеметяващи устни от сутрин до вечер и благодарение на иновациите в сектора, като течната форма на червилата, вече имат решение. За сравнение, най-предпочитаното червило в периода 01 октомври 2016 г. – 30 септември 2017 г. е било гланц с матов ефект на цена 4-6 лева.

Интересно е, че тези продукти вече не са просто „червило“, а моден аксесоар. Модерните червила са с атрактивни опаковки, включително и украсени с кристали и благородни камъни. С тях красотата и стилът на модните подиуми навлизат в ежедневието на дамите.

През миналата година водещите световни марки промениха вида на тези продукти и наложиха изцяло нов тип червила. Те вече не само придават цвят на устните, но и ги променят визуално. Това се постига благодарение на 3D и холограмни ефекти, нови наситени цветове и бляскави оттенъци. Промяната в предпочитанията на българката, показва, че дамите у нас са в крак със световните тенденции и че за тях червилото вече е елемент на стила, така както е в страните, които създават и налагат модните тенденции.

Популярността на trend IT UP расте

С повишаването на стандарта на живот, дамите у нас са все по-склонни да експериментират с нови козметични продукти. Те смело тестват брандове, които тепърва навлизат на пазара. Пример за това е новата собствена марка на dm – trend IT UP, която беше представена в България в средата на 2017 година и вече се радва на огромна популярност и отбеляза ръст на продажбите от 300%, особено сред жените около 30 години, които харесват младежкото ѝ излъчване.

Българките са склонни да тестват и иновативни продукти. Пример за това са хитовите скрабове със захари, които нежно почистват и подхранват дори и чувствителни зони като устните. Все по-харесвани са и продуктите на база на натурални масла, които предлагат аромат за всеки вкус и са подходящи за различни типове кожа.

Майките купуват големи пакети пелени

В новото издание на класацията „dm топ 10“ победителите в две от категориите са бебешки продукти. Това са бебешки течен перилен препарат и пелени, които втора поредна година са в класацията. Тези продукти са на 8-а и 9-а позиция и са на цена съответно 6-8 и 24-32 лева. Българката предпочита големи пакети от 70 броя пелени, което показва, че тя пазарува разумно и се стреми да получи максимална стойност срещу оптимална цена.

През последните години магазините на dm се утвърдиха като предпочитано място за пазаруване на стоки за бебето от майки и млади семейства и заради голямото разнообразие от храни, козметика и аксесоари за най-малките. Към момента компанията предлага над 200 био и натурални продукта за бебета и малки деца и асортиментът непрекъснато се разширява. В специализираните сектори за био храни в магазините на dm хората вече могат да открият и най-новите предложения от марката dmBio, които включват адаптирани млека, пюрета, сокове, каши и много други храни. Така все повече майки ще могат да осигурят на децата си сертифицирана био храна с гарантирано качество.

Бъдещето е на био и натуралните козметика и храни

Една от водещите тенденции в сектора на търговията с дрогерийни стоки през миналата година беше повишеното търсене на био и натурални храни и козметика. Може да се каже, че завръщането към природата е и ще бъде водеща тенденция в грима и храненето през следващите години. Това означава и че все повече хора ще пазаруват в магазините на dm, тъй като компанията активно развива тези продуктови линии. Към момента компанията предлага над 900 био и натурални продукта – козметика, грим, храни и продукти за бебето, и планира в следващата година да развие още повече този сегмент от асортимента си.

При натуралната козметика най-търсените продукти са от собствената марка на dm alverde, която е един от най-харесваните и популярни брандове натурална козметика не само у нас, но и в страни като Германия, където е №1. През последната година dm удвои асортимента от този бранд и така българките вече имат достъп до същото многообразие както и дамите в Западна Европа.

При био храните най-купуваните продукти също са от собствена марка на компанията – dmBio. Те отбелязват огромен ръст от над 80% в сравнение с година по-рано, което показва, че хората харесват и се доверяват на собствените марки на dm. Като цяло ръстът в категорията био и натурални храни и напитки е над 30% и доказва, че все повече хора обръщат сериозно внимание на здравословното хранене и начин на живот и са свикнали да купуват такива продукти. Затова те харесват магазините на dm България, тъй като в тях могат да открият био и натурални млека, сокове, ориз, захар, паста, кафе, чайове и много други на разумни цени.

Хората са купили над 30 милиона продукта в магазините на dm

През миналата година ясно се откроява желанието на хората да пазаруват козметика и продукти за дома в специализирани магазини за дрогерийни стоки, тъй като в тях могат да открият разнообразие от над 14 000 продукта и компетентна консултация от обучен дрогерист. Доказателство за това са 5-те милиона продукта повече, които са били купени в периода октомври 2017 г.-септември 2018 г., в сравнение с година по-рано, както и броят на продадените артикули в магазините на dm България, който надхвърля 30 милиона.

Във връзка с новото издание на класацията „dm топ 10“ Георги Търнев, управител на dm България заяви: „Магазините на dm все повече се утвърждават като предпочитано място за пазаруване на козметика и стоки за дома, както показва постоянният ръст на покупките. Това означава, че хората ценят страхотния ни бизнес модел да предлагаме огромно разнообразие от качествени, иновативни и натурални и био продукти на разумни цени.“

За dm drogeriemarkt и dm България

dm drogeriemarkt принадлежи към най-големите вериги дрогерии в Централна и Източна Европа. Първият магазин е отворен през 1973 г. в Карлсруе, Германия, а първият филиал в Австрия – през 1976 г. в град Линц. Централата на групата се намира в Залцбург, Австрия. Днес dm е представен в 13 страни в Европа.

dm България се присъединява към групата на 29 януари 2009 г. с първия си магазин за дрогерийни стоки в град Видин. Към днешна дата филиалната мрежа се състои от 74 магазина в 25 града в страната, а служителите на компанията са близо 650. Асортиментът на dm обхваща над 14 000 дрогерийни стоки като изключително голям брой козметични продукти, парфюмерия, стоки за дома, храна за домашни любимци, бебешки продукти и много други. Многообразният асортимент е допълнен и от 29 собствени марки на dm, като най-популярни между тях са: Balea, babylove, alverde, Dontodent, Denkmit, Profissimo и dmBio. В магазините за дрогерийни стоки на dm България не се предлагат лекарствени продукти и медицински изделия.

Целта на dm е да изгражда компания, отговаряща на потребностите на клиента, да е надежден и коректен партньор, да предлага на служителите си възможности за развитие. Затова dm поставя човека в центъра на своята дейност – като клиент, служител или партньор. „Тук съм човек, тук пазарувам“.

 

 

Login

Lost your password?
%d блогъра харесват това: